gökada

En uzak gökada kümesi

Yeni keşfedilen gökada kümesi, bildiklerimiz arasındaki en uzak olanı

Haber, Kaliforniya Üniversitesi’nden fizik ve astronomi profesörü Bahram Mobasher’ın da içinde bulunduğu uluslararası bir ekip, bilinen en uzak gökada kümesini keşfetti. Gelişmekte olan küme, aralarında Spitzer, Chandra, Subaru ve Hubble’ın da yer aldığı çoklu-dalgaboyu teleskoplarıyla keşfedildi ve COSMOS-AzTEC3 olarak adlandırıldı.

Mobasher yeni keşfin, halen oluşum sürecinde bulunan 12 milyar yıllık bir ilkin-küme olduğunu belirtiyor, “Büyük Patlama’dan yaklaşık bir milyar yıl sonra gökadalar biraraya gelerek, sonrasında gitgide büyüyecek olan bu yeni kümeyi oluşturmaya başlamışlar. Bu tip yapıların incelenmesi, gökadaların daha büyük olanları meydana getirmek üzere nasıl biraraya geldiklerinin anlaşılmasını sağlıyor.”