Atacama çölü

Şili'ye Mars üssü kurulacak

Şili ve birçok ülkeden bilimadamları, dünyanın en kurak yeri olan Şili'deki Atacama çölüne, Mars koşullarında bir temsili uzay kolonisi oluşturmak amacıyla üs kuracaklar.

Şili'de yayımlanan El Mercurio gazetesinin bildirdiğine göre bilimsel, teknolojik ve turistik merkez olacak Ay-Mars Araştırma üssü, bölgenin uluslararası bilim toplumu tarafından güneş radyasyonu ve aşırı sıcaklıkları ile düşük nem oranı ve kuvvetli rüzgarlarından ötürü Dünya'da Mars'a en çok benzeyen yer olarak kabul edilmesinden dolayı buraya inşa edilecek.

Başkent Santiago'nun 1650 kilometre kuzeydoğusunda ve 5150 metre yükseklikteki Chajnantor düzlüğüne inşa edilecek üssün kurucuları arasında NASA, SETI Enstitüsü, Şili uzay ve havacılık kuruluşları, Çin uzay kurumu ile uzay araştırmaları ve Amerikan uzay yarışına hizmet sağlayan 40 kadar şirket bulunuyor.

Kızıl Gezegenin 34 Yıllık Sırrı

1976 yılında Mars'ta yapılan deneyin sonucuna ilişkin ilginç ayrıntı yeni fark edildi.

Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi(NASA), 20 Temmuz 1976’da Mars’a indirdiği Viking 1 sondasının ’’Kızıl Gezegen’’den topladığı numuneler arasında yer alan materyali yeni fark etti.

O dönemdeki analizlerde uzay aracının topladığı numunelere dünyadaki organik maddelerin karıştığını düşünen bilim adamlarının, Mars benzeri bir toprakta yaptıkları deneyde, Viking 1 uzay aracının, 34 yıl önce daha kuru ve tozlu bir araziye iniş yaptığı ortaya çıktı.

NASA’nın Kaliforniya’daki Ames Araştırma Merkezi’nden Christopher McKay, 34 yıl önce aydınlatılamayan konunun yeni gün ışığına kavuştuğunu belirterek, o dönemdeki analizlerin tersine, Viking’in Mars’ta organik materyal bulduğunu ifade etti.

Yeni araştırma, Ağustos 2008’de bir başka Mars sondası Phoenix’in iniş yaptığı yerde, ’’perklorat’’ olarak bilinen güçlü oksijen parçalayıcı bir maddenin keşfine dayanarak yapıldı.